Excel & Calc - Jak wstawić znak nowej linii wewnątrz komórki arkusza?
Tym razem kilka słów na temat bardzo przydatnej możliwości umieszczenia w jednej komórce arkusza kalkulacyjnego popularnych programów Excel i Calc (MS Office/OpenOffice), znaku nowej linii, czyli innymi słowy - umieszczenia kilku linijek tekstu w komórce.
No tak, bo klawisz Enter...
Tak... klawisz Enter użyty na komórce popularnych arkuszy kalkulacyjnych, ma w zwyczaju przenosić nas do komórki poniżej. Czyli on sam nie wystarczy nam, aby w jednej komórce arkusza umieścić znak nowej linii (znak nowego wiersza) i tym samym umieścić w niej kilka wersów tekstu.Stąd też biorą się popularne, aczkolwiek złe nawyki wielu użytkowników programów takich jak Excel czy Calc, formatowania treści komórki przy pomocy spacji, tak by część treści została zawinięta do wiersza niżej. Na pozór jeszcze może to wyglądać dobrze, przynajmniej do póki komuś nie przyjdzie zmienić szerokości takiej komórki, albo zmienić styl czcionki, szczególnie jej rozmiaru. Problem pojawi się również przy skopiowaniu treści takiej komórki, np. do innego edytora tekstu - okaże się wtedy, że znaki nowych wierszy, których się spodziewaliśmy, wcale tam nie występują. A poza tym, takie wstawianie spacji jest czasochłonne i niewygodne. Dlatego istnieje specjalny skrót klawiszowy, dzięki któremu bez problemów umieścimy znak nowego wiesza w komórce!
Jakim skrótem klawiszowym dodamy nowy wers do komórki?
Jak już wspomniałem, sam klawisz Enter nie wystarczy. Co innego jeśli wzbogacimy go o klawisz Alt i użyjemy kombinacji klawiszy:Z wiadomości, którą dostałem ostatnio od pani Lidii, wynika że aby ten skrót klawiszowy zadziałał w programie Calc, należy wcześniej zaznaczyć opcję: "Format - Komórki... - Wyrównanie - Podział wiersza". Bardzo dziękuję za cenną uwagę.
I to tyle z magii. Można sprawę załatwić szybko, sprawnie i przede wszystkim poprawnie.
Komentarze (3)