MC, 17:21 poniedziałek, 28.01.2013 r.
Ilustracja do artykułu: Blender - Używanie wielu kamer w jednej scenie

Blender - Używanie wielu kamer w jednej scenie

Ostatnio wracam do zabaw z grafiką i animacjami trójwymiarowymi w Blenderze. Dzisiejsza notatka dotyczy używania więcej niż jednej kamery w scenie, co jest bardzo przydatną umiejętnością podczas tworzenia nieco bardziej zmyślnych animacji.

Jak używać wielu kamer w scenie?

Zakładam, że na naszej scenie już znajduje się więcej niż jedna kamera ze zdefiniowanymi ścieżkami etc. i pozostaje nam przełączenie widoku na odpowiednią z ich, we właściwym momencie akcji. Początkowo spodziewałem się, że nie będzie specjalnie łatwo osiągnąć takie efekty, ale byłem w błędzie, bo okazuje się, że to bardzo prosty zabieg:
  • W edytorze Timeline wybierzmy odpowiednią klatkę w której ma wystąpić przełączenie z kamery na kamerę
  • Z menu Timeline-ra wybierzmy Marker -> Add Marker (klawisz skrótu M)
  • W edytorze 3D View zaznaczamy odpowiednią kamerę
  • Z menu Timeline-ra wybierzmy View > Bind Camera to Markers
  • Zapętlić aż wyczerpią się kamery ;)

Tak jak mówiłem, to nic trudnego. Na osi czasu wstawiamy odpowiednie znaczniki i wiążemy je z interesującymi nas kamerami. W ten sposób program wie, z jakich kamer chcemy korzystać w danym momencie i wyrenderuje sceny widziane z odpowiedniej perspektywy.

Komentarze (0) - Nikt jeszcze nie komentował - bądź pierwszy!

Imię:
Treść: