Blender - Używanie wielu kamer w jednej scenie
Ostatnio wracam do zabaw z grafiką i animacjami trójwymiarowymi w Blenderze. Dzisiejsza notatka dotyczy używania więcej niż jednej kamery w scenie, co jest bardzo przydatną umiejętnością podczas tworzenia nieco bardziej zmyślnych animacji.
Jak używać wielu kamer w scenie?
Zakładam, że na naszej scenie już znajduje się więcej niż jedna kamera ze zdefiniowanymi ścieżkami etc. i pozostaje nam przełączenie widoku na odpowiednią z ich, we właściwym momencie akcji. Początkowo spodziewałem się, że nie będzie specjalnie łatwo osiągnąć takie efekty, ale byłem w błędzie, bo okazuje się, że to bardzo prosty zabieg:- W edytorze Timeline wybierzmy odpowiednią klatkę w której ma wystąpić przełączenie z kamery na kamerę
- Z menu Timeline-ra wybierzmy Marker -> Add Marker (klawisz skrótu M)
- W edytorze 3D View zaznaczamy odpowiednią kamerę
- Z menu Timeline-ra wybierzmy View > Bind Camera to Markers
- Zapętlić aż wyczerpią się kamery ;)
Tak jak mówiłem, to nic trudnego. Na osi czasu wstawiamy odpowiednie znaczniki i wiążemy je z interesującymi nas kamerami. W ten sposób program wie, z jakich kamer chcemy korzystać w danym momencie i wyrenderuje sceny widziane z odpowiedniej perspektywy.
Komentarze (0) - Nikt jeszcze nie komentował - bądź pierwszy!